Barnehagen er så heldig å ligge i landlige og vakre omgivelser oppe på Bergheim.

Selv om det bare tar 10 minutter til byen, har vi Estenstadmarka og Dragvollskogen i umiddelbar nærhet. Avdelingene har fast turdag i uka, i tillegg til at grupper av barna, hele barnehagen eller enkelte avdelinger drar på turer også utenom. Voll Gård er barnehages nærmeste nabo, og vi benytter tilbudet deres ukentlig. Der blir vi kjent med dyra, stell og mating av dem, og vi lærer om kretsløpet hvor dyra som fødes på gården til slutt havner på våre matfat. Fårikål og ribbe, hvor lammet og grisen kommer fra Voll Gård, er sesongmatretter i barnehagen.

Barna skal bli kjent med nærmiljøet, lære å ferdes i skog og mark, være ute i all slags vær året rundt og få erfaringer med utfordrende underlag og terreng gjennom 4 årstider. Vi benytter lekeplasser, fotballbaner, akebakker, biblioteket, besøker nærskolen og alt annet området vårt har å by på.