Sylvi er kokken vår. Hun er brennende engasjert og svært dedikert til det hun holder på med!

Siden august 2006 har barnehagen hatt egen kokk. Sylvi er kokken vår. Hun har 20 års erfaring fra hotell- og kantinebransjen, er brennende engasjert og svært dedikert til det hun holder på med. Hun er husets midtpunkt og er meget populær blant barna og de voksne.

Barnehagens mattilbud innebærer servering av frokost, lunsj og ettermiddagsmåltid hver dag. Måltidene dekker barnas behov for kost og ernæring den tiden de oppholder seg i barnehagen, noe som gjør at medbrakte matpakker hjemmefra kun er nødvendig på turdager. Barna synes det er stas å kunne ha med egen matpakke på turene, derfor er barnehagen bare 98 % matpakkefri.

Til frokost serverer vi havregrøt med ulike typer puréer (svisker, aprikos, bringebær, jordbær, blåbær, mango etc.). I tillegg har vi knekkebrød med enkelt pålegg.

Mandager og torsdager serverer vi hjemmebakt brød med ulike typer ferskt pålegg til lunsj. Grønnsaker er også en naturlig ingrediens sammen med pålegget. Tirsdag, onsdag og fredag serveres varme middagsretter til lunsj.

Om ettermiddagen får barna servert varierte typer mat, avhengig av hva som ble spist til lunsj. På dager med brød til lunsj, får barna servert hjemmelaget suppe med ulike typer brød. De dagene vi har varm lunsj, får barna servert et noe lettere måltid på ettermiddagen.

Maten vi serverer er sunn, næringsrik, variert og lekkert tilberedt. Barna skal, i tillegg til å spise sunt, også bli inspirert til å smake på- og venne seg til å spise mange forskjellige typer mat. Barn med intoleranser og allergier får servert spesielt tilpasset diett.